Interesul pentru limba coreeană crește odată cu popularitatea Hallyu

În 2022, coreeana a fost a șaptea cea mai studiată limbă în aplicația lingvistică Duolingo. Până în momentul în care aplicația și-a lansat cel de-al patrulea Raport global asupra limbii în 2023, coreeana a sărit pe locul șase, devenind o limbă mai populară de învățat decât italiana. În urmă cu un deceniu sau două, cei mai mulți dintre cei care învățau coreeană erau cei care locuiau în Coreea, a căror familie locuise cândva în Coreea sau oameni care aveau afaceri acolo. Dar creșterea numărului celor care vor să învețe coreeană este mai mult decât o tendință în rândul tinerilor.

Deși progresul pe o piață globală ar putea beneficia de fluența limbii, cel mai convingător motiv pentru popularitatea limbii coreene are mai puțin de-a face cu avansarea la locul de muncă decât cu divertismentul, valul coreean de divertisment cunoscut sub numele de Hallyu. Popularitatea grupurilor k-pop precum BTS, a dramelor TV, cum ar fi Squid Game și a filmelor coreene, precum Parasite, au stârnit interesul internațional pentru multe aspecte ale culturii coreene, inclusiv limba.

Soonyoung Lee, profesor asistent de literatură, limbă și cultură coreeană la Bard College, a observat o schimbare în rândul studenților. „Când am început să predau filmul și limba coreeană la Universitatea din California, Riverside, în 2015, înainte de Bard, studenții erau în principal asiatici, asiatici americani sau coreeani americani, reprezentând aproximativ 60% din clasă”, a spus ea. „Acest grup demografic reflecta amploarea atractivității culturii populare coreene la acea vreme, care, deși populară, părea oarecum limitată în comunitățile asiatice.”

În doar câțiva ani, peisajul a suferit o transformare semnificativă și structura cursurilor sale s-a schimbat. Studenții asiatici americani și coreeani americani, cândva majoritari, sunt acum o raritate.

O actriță într-un cardigan galben stă în fața unei table.

„Această schimbare indică o expansiune profundă a atractivității culturii coreene, depășind granițele rasiale sau etnice specifice”, a spus Lee.

Conform celui mai recent raport al Asociației Limbii Moderne, 159 de facultăți oferă acum cursuri de coreeană. Din 2009 până în 2016, înscrierea la cursurile de limba coreeană la colegiile și universitățile din SUA a crescut cu 78%, ajungând la 15.000 de studenți, în timp ce, în același timp, s-a înregistrat o scădere a înscrierilor pentru limbile tradiționale precum spaniolă, franceză și germană. De la 8.449 de studenți în 2009, numărul de înscrieri a crescut la 13.912 în 2016 și mai departe la 20.000 până în 2021. Această creștere din anii 2010 a marcat prima dată când coreeana a fost recunoscută ca o limbă majoră în campusurile universitare din SUA. Schimbarea demografică subliniază faptul că motivația contează atunci când vine vorba de predarea limbii străine.

„Entuziasmul pentru cultura pop coreeană a depășit granițele etnice, atragând o cohortă diversă de studenți”, a spus Lee. „Ei nu caută doar să învețe o limbă; se cufundă într-un fenomen cultural care rezonează cu ei pe mai multe niveluri.”

Deși a devenit mai ușor să studiezi coreeană în învățământul superior, există și alte modalități de a învăța limba. Există cursuri independente, cum ar fi cursurile oferite de The Korea Society, cursuri de imersiune care îi duc pe studenți în Coreea și aplicații lingvistice, în care învățarea poate fi adaptată la programul individual. Fiecare formă de învățare are beneficiile ei. Cursurile oferă posibilitatea de a practica limba cu alții, în timp ce aplicațiile oferă flexibilitate. Cassia Lee este un analist de afaceri care folosește o aplicație pentru a învăța coreeană.

„Un curs în persoană sau orice opțiune mai formală sună ca o investiție atât de uriașă atât în ​​timp, cât și în bani, încât, sincer, nu m-am gândit niciodată la asta”, a spus Lee. „Folosirea unei aplicații este atât de convenabilă în ceea ce privește posibilitatea de a face cât de multă practică vreau oricând și oriunde vreau. Pot să fac câteva lecții în timp ce merg cu metroul sau în timp ce mănânc sau în timp ce merg acasă de la serviciu sau chiar înainte de a merge la culcare.”

Raportul Duolingo a constatat că aplicațiile de învățare a limbilor străine sunt mai populare în rândul utilizatorilor mai tineri, cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 de ani, aproape jumătate (48%) raportând că le folosesc.

„Limba este o punte de legătură între culturi”, a spus dr. Cindy Blanco, editor de conținut la Duolingo. „Vedem tendințele culturale reflectate în datele celor 83 de milioane de cursanți lunari din întreaga lume.”

Interesul sporit pentru coreeană este o dovadă a rolului Coreei de Sud ca putere culturală globală. Dar reflectă și ceva important despre predarea limbii.

„Semnalează o schimbare în peisajul educației lingvistice”, a spus Lee. „Acolo unde atracția culturală și relevanța globală devin factori din ce în ce mai importanți în modelarea intereselor academice și a curriculum-ului.”

Citește și alte articole pe tema asta:

3 idei fascinante pe care le-am descoperit învățând limba coreeană

Trucuri de învățat coreeana, aplicabile oricărei limbi străine

Cum învăț coreeana și ce progrese am făcut

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *