Industria cinematografică coreeană țintește publicul global, dincolo de granițe

Industria cinematografică sud-coreeană se reinventează cu un nou obiectiv clar: cucerirea publicului internațional. Într-o perioadă în care platformele de streaming domină piața internă, marile case de producție din Coreea își îndreaptă atenția spre piețele globale, mizând pe farmecul inconfundabil al poveștilor coreene, pe staruri cu notorietate internațională și pe genuri diverse care captează imaginația spectatorilor din Asia până în America. Acum, mai mult ca oricând, filmele coreene nu doar traversează granițele, ci și inimile.

Valul coreean cucerește lumea – Cum filmele din Coreea de Sud ies din granițe pentru a fascina publicul Industria cinematografică coreeană țintește publicul global, dincolo de granițe

Pe măsură ce piața de film din Coreea de Sud este tot mai dominată de serviciile de streaming, companiile de producție se orientează strategic către publicul internațional. Această schimbare urmărește să asigure stabilitatea cinematografiei coreene prin extinderea amprentei globale și valorificarea popularității uriașe a conținutului coreean în întreaga lume.

Nu este vorba doar de a ajunge la mai mulți spectatori – ci de o strategie inteligentă menită să asigure profitabilitatea producțiilor cu bugete mari.

„Începem din ce în ce mai mult să planificăm filmele cu gândul la piața internațională, încă din faza de producție. Asta deoarece, odată cu stagnarea pieței coreene, piața globală a devenit esențială pentru succesul unui film”, a declarat un oficial dintr-o companie locală de producție, sub protecția anonimatului.

Ce e interesant este că această orientare către succesul internațional nu presupune renunțarea la specificul coreean.

Oficialul a subliniat că, mai degrabă decât să dilueze atmosfera unică a filmelor coreene, realizatorii constată că accentuarea acestor trăsături rezonează și mai bine cu publicul din afara Coreei.

„Echipele de producție găsesc integrarea elementelor coreene drept un punct de atracție. Prioritizează acele detalii care le oferă fanilor din străinătate sentimentul că «așa arată cu adevărat cinematografia coreeană», în loc să încerce să-și adapteze identitatea pentru a se potrivi gusturilor internaționale.”


Puterea starurilor coreene, motorul expansiunii

Una dintre strategiile-cheie pentru cucerirea piețelor internaționale este folosirea popularității actorilor coreeni, care s-au făcut remarcați global prin K-drame.

„Promovarea filmelor cu actori recunoscuți internațional a devenit o regulă”, a declarat un alt oficial din industrie, menționând că zone precum Taiwan, Hong Kong și Asia de Sud-Est – unde cultura coreeană este extrem de apreciată – sunt piețe de interes major.

Această strategie se vede clar în succesul de pre-vânzare al filmului Omniscient Reader, o adaptare după un popular web-roman, cu o distribuție spectaculoasă: Ahn Hyo-seop, Lee Min-ho și Jisoo din BLACKPINK, toți cu baze mari de fani la nivel internațional.

Distribuit de Lotte Entertainment, filmul a fost deja vândut în 113 țări din Asia, Europa și America de Nord. După premiera din Taiwan, Omniscient Reader va rula în curând în cinematografe din Indonezia, Hong Kong, Thailanda, Singapore, Malaezia, Vietnam, Australia, SUA și Canada.

Un alt exemplu este filmul ocult Dark Nuns, cu Song Hye-kyo, cunoscută din hitul Netflix The Glory, care a avut performanțe excelente la nivel internațional. În Indonezia, filmul a atras peste 1 milion de spectatori, devenind al doilea cel mai de succes film coreean lansat vreodată acolo, după Exhuma (2023).


Succesul dincolo de genuri

Filmele coreene se bucură de succes internațional în diverse genuri.

Thrillerul psihologic A Normal Family, regizat de Hur Jin-ho, cu Kim Hee-ae, Sul Kyung-gu, Jang Dong-gun și Claudia Kim, a fost deja remarcat la festivaluri internaționale. Adaptat după romanul The Dinner de Herman Koch, filmul explorează destrămarea a două familii după ce copiii lor sunt implicați într-un act criminal. Lansat în Franța pe 11 iunie, a atras peste 200.000 de spectatori – cel mai mare număr pentru un film coreean în Franța din 2023 încoace. Le Figaro l-a descris drept un thriller tulburător, cu o subtilitate rară.

Comedia de acțiune Hi-Five, regizată de Kang Hyoung-chul, despre cinci persoane care capătă superputeri după transplanturi de organe, a fost un hit în box office-ul din Hong Kong și Thailanda, devenind cel mai de succes film coreean lansat acolo în 2024. Cu un buget de 20 de miliarde de woni, conceptul inedit al filmului a cucerit publicul. Media și bloggerii locali l-au numit „un film de neratat”, lăudând umorul și mixul original de supranatural și viață cotidiană.


Lansări internaționale în așteptare

Trendul continuă cu filme ce urmează să fie lansate global. My Daughter Is a Zombie, o comedie cu Jo Jung-suk, va avea premiera internațională începând cu Taiwan pe 2 august, urmată de Indonezia, Vietnam, Filipine, Singapore, Malaezia, Australia, Hong Kong și Macao până pe 21 august.

Distribuitorul EDKO Film din Hong Kong a apreciat chimia distribuției și a spus că filmul va reuși să depășească barierele lingvistice și culturale.

Jo Jung-suk este optimist privind reacția publicului global:
„Sper ca mulți fani internaționali să vadă filmul nostru”, a spus el pentru The Korea Times. „Chiar dacă este un film cu zombi, nu e despre ucis – ci despre a-i salva. Sper ca publicul să simtă dragostea de familie într-o poveste atipică cu zombi.”

Un alt titlu așteptat este Pretty Crazy, regizat de Lee Sang-geun, ce va fi lansat pe 13 august. Filmul, o comedie cu elemente de posesie demonică, îl urmărește pe un tânăr șomer (Ahn Bo-hyun) care primește o slujbă ciudată: să-și supravegheze vecina (Yoona), care se transformă într-un demon în fiecare noapte.

Regizorul, cunoscut pentru hitul Exit din 2019, a declarat că și-a dorit o poveste axată pe personaje. Filmul o readuce pe Yoona (Girls’ Generation) în centrul atenției, după succesul anterior al colaborării cu Lee.

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România unde mii de fani ai acestei culturi vorbesc despre K-POP, K-Drama, cultura coreană și asiatică. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *