„Second Shot at Love” începe promițător, dar rămâne de văzut dacă tema alcoolului în societatea coreeană va primi atenția pe care o merită.
Într-o industrie dominată de clișee comice și povești de dragoste dulci, „Second Shot at Love” surprinde printr-un început curajos: o prezentare despre alcoolismul funcțional în Coreea de Sud. Noua comedie romantică rurală cu Choi Soo-young și Gong Myung pare să aducă un suflu proaspăt genului, îmbinând umorul clasic cu o temă actuală și sensibilă – relația complicată a societății coreene cu băutura. Însă, în ciuda promisiunilor inițiale, serialul rămâne, în cele din urmă, fidel formulei consacrate: o tânără dezamăgită de oraș care își regăsește echilibrul la țară. Rămâne de văzut dacă această a doua șansă va fi și pentru public la fel de promițătoare pe cât sună titlul.
„Second Shot at Love”, o nouă comedie romantică rurală cu Choi Soo-young din Girls’ Generation și Gong Myung (recent văzut în „Way Back Love”), se deschide cu o scenă în care un tânăr doctor ține o prezentare despre pericolele alcoolului în societatea coreeană.
Doctorul, interpretat de Gong, vorbește despre cât de tolerantă este Coreea de Sud față de consumul de alcool, cu puține – dacă nu chiar inexistente – restricții legate de momentul și locul în care se poate bea. El subliniază cum consumul de alcool este integrat în structura socială și cultura muncii, unde mulți alcoolici funcționali duc cariere de succes în timp ce beau constant.
Deși rar recunoscut ca atare, dramele coreene sunt pline de astfel de alcoolici funcționali – personaje principale care excelează profesional ziua, dar se îmbată până la pierderea cunoștinței noaptea.
Ar fi aproape de neconceput ca o comedie romantică coreeană să nu includă măcar o scenă în care un personaj principal bea prea mult, face o gafă în fața celuilalt protagonist (și viitor partener romantic), apoi se trezește jenat a doua zi.
„Second Shot at Love” nu face excepție. Personajul lui Choi, talentata mecanică Han Geum-joo, provoacă o scenă spectaculoasă de beție la o reuniune de familie și se trezește a doua zi pe canapeaua lui Seo Ui-joon (Gong).
Având în vedere scena de început cu rol de avertisment – în care, printr-un montaj paralel, Geum-joo este dezvăluită ca alcoolică – dar și recursul la clișee comice cu personaje amețite, serialul riscă să pară neautentic tematic chiar din start.

Geum-joo locuiește în orașul mare și este logodită, dar își petrece serile înecându-se în alcool. Când logodnicul îi dă un ultimatum – „eu sau băutura” – ea alege uitarea lichidă.
Mama ei, Kim Gwang-ok (Kim Sung-ryung, „A Virtuous Business”), este furioasă. Dezamăgirea este și mai mare când Geum-joo își pierde și locul de muncă, iar Gwang-ok o trage de urechi – la propriu – și o aduce înapoi la țară.
Tatăl ei, Han Jung-soo (Kim Sang-ho, „Sweet Home”) și sora Han Hyun-joo (Jo Yoon-hee, „The Escape of the Seven”) – și ei amatori de un păhărel – sunt încântați să o revadă, dar Gwang-ok interzice alcoolul în casă.
De aici încolo, lucrurile decurg exact cum te-ai aștepta. După ce sunt mințiți inițial, vecinii curioși află că Geum-joo a renunțat la căsătorie din cauza pasiunii sale pentru alcool.

Ui-joon este prietenul din copilărie al lui Geum-joo – și, foarte probabil, prima ei iubire – adorat de comunitate, iar revederea cu el o oripilează. Totuși, pentru că locuiesc în aceeași zonă rurală și au prieteni comuni, drumurile lor se vor tot intersecta.
Geum-joo primește și o „iertare morală”, pentru că serialul oferă rapid o cauză a alcoolismului său: a început să bea compulsiv după ce a aflat că logodnicul ei a lăsat însărcinată o altă femeie și plănuia să o părăsească.
Rolul alcoolului în societatea coreeană s-a schimbat mult în ultimul deceniu. Celebrele cine de lucru stropite din belșug cu băutură nu mai sunt întotdeauna obligatorii, iar tot mai mulți oameni – în special tineri – reduc consumul de alcool sau îl evită complet.
„Second Shot at Love” recunoaște tacit aceste norme culturale în schimbare, dar pare mai interesat să introducă tema, decât să o exploreze cu adevărat.

În cele din urmă, avem de-a face cu o altă poveste despre un tânăr dezamăgit de viața de oraș care își regăsește rădăcinile la țară – în stilul „Welcome to Samdal-ri”, „Hometown Cha-Cha-Cha” și multe altele.
Mesajul inițial este abandonat rapid în favoarea unei formule deja cunoscute, dar, chiar dacă originalitatea lipsește, distribuția este una reușită.
Chiar dacă nu este la fel de adorabil ca în „Way Back Love” sau „Killing Romance”, farmecul lui Gong în rolul medicului iubit de comunitate iese din nou la iveală.
Choi, care se simte în largul ei în scenele fizice de comedie, este la fel de carismatică. Având în vedere că a interpretat cu succes astfel de personaje încrezătoare și pline de viață și în „Run On” sau „If You Wish Upon Me”, rămâne de văzut când va primi un rol cu adevărat complex.

Totuși, o vom vedea în curând într-o ipostază diferită în debutul ei la Hollywood, „From the World of John Wick: Ballerina”, care va fi lansat în iunie.
Deocamdată, prezența acestor două vedete este suficientă pentru a-i oferi serialului o „a doua șansă”. Rămâne de văzut dacă vor reuși să învingă șablonul pe termen lung.
Facebook Comments