În ultimul deceniu, am avut o supradoza de supereroi pe ecrane și am petrecut luni de zile așteptând lansarea sequelelor și prequel-urilor. A existat un număr uluitor de mare de filme și seriale, majoritatea povești simple și incitante despre binele care triumfă asupra răului, dar și unele care au ales să depășească limitele genului. Ne-am delectat cu toate.
În ceea ce este una dintre cele mai bune K-Drame ale anului, Moving se aruncă cu capul înainte în tot ceea ce are de oferit acest gen și, de asemenea, reușește să spargă barierele. Bazat pe webtoon-ul omonim al lui Kang Full, serialul de douăzeci de episoade își exploatează cea mai mare superputere, scenariul modern și personajele concepute cu grijă.

Începuturile seriei sunt aparent simple. Liceanul Kim Bong-seok (Lee Jung-ha) se împrietenește cu noua elevă transferată, Jang Hui-soo (Go Yoon-jung). Bong-seok este supravegheat ca un șoim de mama supraprotectoare, Lee Mi-hyun (Han Hyo-joo), și are motive întemeiate să fie. Bong-seok doarme înfășurat strâns într-o plapumă noaptea, are o plasă de protecție pe tavanul camerei sale, se plimbă cu greutăți în jurul gleznelor și poartă cu el sticle grele – totul pentru a-l îngreuna, astfel încât să-și ia zborul, la propriu. Mi-hyun deține un restaurant dintr-un oraș mic, dar are simțuri supraumane și arme ascunse sub mașina ei de cusut.

Între timp, Hui-soo și tatăl ei Jang Ju-won (Ryu Seung-ryong) împărtășesc o superputere extrem de utilă – fiind capabili să se vindece instantaneu de orice rănire. De asemenea, președintele clasei Lee Gang-hoon (Kim Do-hoon) și tatăl său Lee Jae-man (Kim Sung-kyung), au ambii o super-putere, iar un șofer de autobuz Jeon Gye-do (Cha Tae-hyun) poate genera energie electrică.
Grupul lor fiind vânat de un asasin terifiant, o umbră cu abilități supranaturale, Mi-hyun și Ju-won își dau seama destul de curând că următoarea generație – copiii lor care le-au moștenit abilitățile – ar putea fi ținta reală.
Moving nu se concentrează doar pe abilitățile supranaturale ale personajelor sale centrale, ci se adâncește în viața lor, relațiile lor și ceea ce îi face cei vulnerabili. Adulții ar putea fi calificați cu toții ca „monștri” de către Serviciul Național de Informații (NIS), care este dornic să-și exploateze serviciile pentru binele securității naționale, dar monștrii sunt cei umani aici. Pe măsură ce spectacolul progresează, ni se prezintă și un grup similar de peste graniță în Coreea de Nord, cu origini aparent terifiante, iar ambele seturi de agenți cu abilități supranaturale se află în mijlocul unei agitații geopolitice mai mari.
Cu secvențe de cascadorii superb executate și scenele de violență sângeroase, Moving este de fapt o poveste despre familie și despre modul în care aceasta face față împotriva împotriva autorității. Cei care dețin puterea de ambele părți ale graniței sunt antagoniștii efectivi care perpetuează un ciclu nesfârșit de violență și război folosind acești eroi ca pioni în planurile lor expansive.
Scriitorul Kang Full și regizorii Park In-je și Park Younseo au construit cu grijă acest univers de la zero. Fiecare personaj, inclusiv profesorul de educație fizică al liceului Jeongwan și agentul secret al NIS Choi Il-Hwan, precum și trupa de spioni nord-coreeni, au povestiri detaliate cu rezonanță emoțională.
Vedem originile lui Ju-won sau Guryoungpo ca un gangster precaut care nu știe ce să facă cu puterile sale, el fiind recrutat de NIS și dragostea lui lentă și dulce pe măsură ce se îndrăgostește. Seung-ryong primește din timp pe ecran și iese în evidență chiar și printre o distribuție de ansamblu extrem de capabilă. Deși multe dintre acestea sunt extrem de violente, el strălucește în scenele cu fiica lui, interpretată de Yoon-jung. Relația tată-fiică de aici nu este una plină de gesturi mărețe sau declarații de dragoste, ci de tăcere și o înțelegere liniștită a traumei lor trecute.
În timp ce părți din povestea de fundal a lui Ju-won sunt excesiv de violente, trecutul lui Mi-hyun, care relatează întâlnirea ei cu agentul de operațiuni Kim Doo-sik (Jo In-sung), fiind una dintrele cele mai fermecătoare dar și sfâșietoare părți ale seriei. Hyo-joo și In-Sung sunt grozavi în rolurile lor, ca agenți serioși care se îndrăgostesc încet și se luptă cu complexitățile mai mari ale joburilor lor. Mai târziu, ca o mamă strictă, Hyo-joo este într-o formă excelentă și este susținută cu pricepere de Jung-ha, care joacă rolul fiului ei. Duo-ul aduce pe ecran o dinamică caldă, dar tulburătoare, în mare parte din cauza rebeliunii lui Bong-seok, care este forțat să-și ascundă abilitățile.
În ciuda dezvăluirii lente a poveștilor numeroaselor sale personaje centrale, episoadele sunt concepute în așa fel încât să avem o înțelegere detaliată asupra schimbărilor narative constante din trecut și prezent.
De asemenea, ajută faptul că Moving nu numai că își pune personajele pe un piedestal, ci merge dincolo de a le reduce la abilităților lor, spre deosebire de cazul multor narațiuni cu superputeri. Acesta este o dramă care, în schimb, pune accentul pe slăbiciunile lor, fără a recurge vreodată la manipularea emoțională.
Este înviorător faptul că ultimul act al serialului nu recurge la pur și simplu la a deveni o rampă de lansare pentru o continuare. Scenariul rămâne concentrată până la sfârșit, fiind lăsați să ne întrebăm ce va urma, cu o scenă intrigantă după credite.
Pe baza numeroaselor puncte forte ale Moving, perspectiva unei continuare sau chiar a unui spin-off este extrem de interesantă. Deocamdată, totuși, această saga extinsă de supereroi ar putea fi la fel de bine cea mai uimitoare emisiune originală care va apărea anul acesta.
Toate episoadele din Moving sunt difuzate în prezent pe Disney+.
Facebook Comments