INTERVIU Producătorul FIFTY FIFTY, SIAHN împărtășește formula succesului

FIFTY FIFTY ocupă locul 19 în topul Billboard Hot 100. Nimeni se aștepta ca un grup de fete din noua generație K-pop să ajungă cu o piesă în topul Billboard de single-uri la numai 130 de zile după debut. Dar FIFTY FIFTY a realizat ceea ce părea imposibil cu lansarea lor din februarie, „Cupid”, devenind grupul K-pop care a reușit o astfel de performanță cel mai rapid. Realizarea merită remarcată, având în vedere că intrarea în topul Billboard Hot 100 este o sarcină descurajantă – și un vis de lungă durată – chiar și pentru unele dintre cele mai celebre vedete K-pop. Până în prezent, doar câțiva dintre aceștia, inclusiv BTS, BLACKPINK și NewJeans, au reușit să-și păstreze locuri în clasamentul mult râvnit.

Ceea ce este și mai izbitor este faptul că piesa „Cupid” continuă să urce în top după ce a debutat pe locul 100 pe 28 martie. Piesa, care a devenit un hit viral pe TikTok, a ocupat locul 19, marți (ora locală), rămânând în top șapte săptămâni consecutive. Succesul fulminant al cvartetului este în mare parte atribuit lui SIAHN, producătorul trupei FIFTY FIFTY și CO-CEO al companiei sale de management, ATTRAKT. 

SIAHN, al cărui nume real este Ahn Sung-il, este un producător și compozitor experimentat, care a lucrat anterior cu artiști celebri precum Fin.KL și MC THE MAX. La lansarea FIFTY FIFTY, obiectivul principal a fost de a crea ceva care să fie ceva mai mult decât genul tradițional K-pop și să dea naștere unei muzici care să rămână relevantă pentru anii următori, spune SIAHN.

Grupul de fete K-pop FIFTY FIFTY / Prin amabilitatea ATTRAKT
SIAHN, producătorul trupei FIFTY FIFTY și CO-CEO al companiei sale de management ATTRAKT

„Știam că abordarea „punctelor slabe” ale industriei muzicale va fi cheia succesului nostru, așa că ne-am centrat strategia pe abordarea directă a acestor probleme”, a declarat producătorul The Korea Times într-un interviu recent. Potrivit SIAHN, performanțele și structurile cântecelor cu același format sunt produse în cantități de masă. Acest lucru este rezonabil, dar SIAHN a considerat că publicul și ascultătorii s-au săturat să consume același tip de conținut pentru o perioadă lungă de timp.

„Ca răspuns, ne-am concentrat pe cele mai de bază fundamente ale muzicii, astfel încât ascultătorii să poată aprecia cântecul pentru ceea ce este”, a explicat el. „În scena K-pop de astăzi, companiile tind să se concentreze mai mult pe estetică, performanță și elemente vizuale decât pe muzică în sine. Muzica trece adesea în spate față de acești alți factori. Dar am făcut o prioritate din crearea muzicii de care oamenii s-ar putea bucura cu adevărat. concentrându-se pe elementele esențiale”.


SIAHN a subliniat puterea muzicii pentru FIFTY FIFTY: „Le-am subliniat membrilor noștri – Keena, Aran, Sio și Saena – importanța de a transmite o imagine vie sau chiar o poveste întreagă în limitele unei melodii de trei minute”, a spus SIAHN. „Pentru a realiza acest lucru, acordăm prioritate esenței muzicii în detrimentul vizualului sau al aspectului. Perfecționăm continuu această abilitate și sunt incredibil de mândru de dedicarea membrilor noștri”.


SIAHN consideră că o astfel de abordare poate ajuta la crearea unei baze de fani și la stimularea unui angajament mai profund între artiști și adepții lor.
„Fandomul se formează prin introducerea audienței în muzică mai întâi, permițându-le să cunoască artistul, să aprecieze valoarea autentică a muzicii, să devină fani adevărați și, în cele din urmă, să participe la spectacolul live”, a menționat el. „Cupid” nu numai că face zgomot în SUA, fiind auzită în multe alte părți ale lumii, inclusiv Marea Britanie. Hitul viral a câștigat recent locul 9 în topul 100 al topului oficial al single-urilor din British Official Charts, făcând din FIFTY FIFTY primul grup de fete K-pop care a intrat în top 10 al clasamentului respectiv.

Melodia ușor de ascultat și senzația retro din „Cupid” sunt adesea citate ca principalele contribuții la succesul fără precedent al grupului. Cu toate acestea, mulți subliniază că versiunea sa „geamănă” cântată în limba engleză a jucat și ea un rol esențial. În această versiune, care nu are rap, doar doi membri – Aran și Sio – cântă melodia cu vocile lor superbe.
„Am vrut să oferim o versiune în limba engleză distinctă pentru fanii din întreaga lume”, a dezvăluit SIAHN. „Deoarece engleza este vorbită pe scară largă, ne-am gândit că o versiune separată în acea limbă ne-ar permite să ajungem la mai mulți oameni de pe piața mondială a muzicii. Am numit-o „versiunea dublă” pentru a transmite conceptul de a fi la fel, dar cu câteva răsturnări de situație în aranjament și senzația generală a melodiei.”

Grupul de fete K-pop FIFTY FIFTY / Prin amabilitatea ATTRAKT
Grupul de fete K-pop FIFTY FIFTY / ATTRAKT

Succesul FIFTY FIFTY a oferit o licărire de speranță altor artiști K-pop de la casele de discuri mici sau mijlocii, transmițând faptul că muzica are puterea de a schimba jocul. Unii critici, însă, spun că acum este momentul ca grupul să se pregătească pentru următorul pas, astfel încât să nu ajungă să fie un „one-hit-wonder”.
SIAHN și echipa sa au deja planuri de a construi o bază de fani mai puternică și de a extinde seria de reușite a trupei. „Promovarea noastră globală a început în SUA și s-a extins acum în restul lumii, așa că avem mult de lucru pentru a ne pregăti pentru fiecare regiune”, a spus el. „Colaborăm cu membrii FIFTY FIFTY la proiecte viitoare și, deși simțim presiunea următoarei lansări, suntem, de asemenea, încântați că oamenii așteaptă cu nerăbdare mai mult.”

El a adăugat: „Discutăm în prezent detaliile necesare pentru a ne pregăti pentru următoarea lansare și lucrăm cu membrii pentru a ajusta programul de producție. Intenționăm să continuăm cu următoarea poveste după „Cupidon” și să menținem direcția stabilită în timpul planificării. FIFTY FIFTY este plină de încredere în muzica pe care o va prezenta în continuare și, deși am primit multă dragoste pentru debutul nostru, suntem hotărâți să fim și mai pregătiți pentru următoarea fază a călătoriei noastre.”

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *