Netflix anunță investiții de 2.5 miliarde de dolari pentru conținutul coreean în următorii ani


Președintele sud-coreean Yoon Suk-yeol s-a întâlnit marți cu co-CEO Netflix, Ted Sarandos, în timpul unei conferințe de presă la Washington.  / VIA REUTERS

Netflix va investi 2.5 miliarde de dolari în conținut sud-coreean în următorii patru ani, a anunțat CEO-ul gigantului de streaming, Ted Sarandos, după întâlnirea cu președintele țării, Yoon Suk-yeol, la Washington. Această sumă este de două ori mai mare decât suma totală pe care Netflix a investit-o pe piața coreeană de când a început serviciile în Coreea în 2016.

Coreea de Sud și-a consolidat statutul de putere culturală globală în ultimii ani, în parte datorită succesului exploziv al filmului premiat cu Oscar „Parasite” și al serialului de succes Netflix „Squid Game”.

„Netflix este încântat să confirme că vom investi 2,5 miliarde USD în Coreea, inclusiv în crearea de seriale coreene, filme și emisiuni fără scenariu în următorii patru ani”, a declarat Sarandos într-o declarație transmisă marți.

„Acest plan de investiții este de două ori mai mare decât suma totală pe care Netflix a investit-o pe piața coreeană de când am început serviciile noastre în Coreea în 2016.”

Sarandos a spus că Netflix are „mare încredere” că industria creativă din Coreea de Sud va continua să spună povești grozave, subliniind succesul recent al hiturilor globale precum „The Glory” și reality show-ul „Physical 100”.

„Este incredibil faptul că dragostea față de show-urile coreene a dus la un interes mai larg pentru Coreea, datorită poveștilor convingătoare ale creatorilor de conținut coreeni. Poveștile lor sunt acum în centrul spiritului cultural global”, a adăugat el.

Președintele sud-coreean Yoon Suk-yeol vorbește alături de co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, în timpul unei conferințe de presă la Washington, marți.  |  YONHAP / VIA REUTERS
Președintele sud-coreean Yoon Suk-yeol vorbește alături de co-CEO-ul Netflix, Ted Sarandos, în timpul unei conferințe de presă la Washington, marți. | / VIA REUTERS

În ultimii câțiva ani, conținutul din Coreea de Sud a luat lumea cu asalt, peste 60% dintre telespectatorii Netflix vizionează o emisiune din țara din Asia de Est în 2022, arată datele companiei.

Netflix, care a cheltuit peste 1 trilion de woni (750 de milioane de dolari) pentru dezvoltarea conținutului coreean din 2015 până în 2021, a declarat anterior că își va extinde producția de emisiuni sud-coreene, fără a oferi detalii despre planurile de cheltuieli.

Yoon, care a sosit luni la Washington pentru o vizită de stat de șase zile, a salutat ceea ce a descris ca fiind o întâlnire „foarte semnificativă” cu Sarandos, potrivit unei transcriere transmise AFP de biroul președintelui.

Yoon a spus că noua investiție „va fi o oportunitate excelentă pentru industria de conținut coreeană, creatori și Netflix. Salutăm cu sinceritate decizia excepțională de investiție a Netflix.”

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *