Liderul trupei BTS, RM, primește laude de la internauți pentru că a apărat industria K-pop într-un interviu recent pentru ziarul spaniol El Pais.
Într-un interviu publicat recent, RM a răspuns la întrebări cu privire la părerile sale despre industria K-pop, sistemele și cultura acesteia. Membrul trupei de băieți și-a împărtășit opiniile cu privire la prefixul „K” des întâlnit în fața culturii pop coreene, precum K-pop și K-drame.
„Spotify, care ne clasifică pe toți drept K-pop, poate fi enervant, dar este o etichetă premium”, a spus el. „Este ca o marcă care garantează calitatea, pentru care strămoșii noștri au luptat să o obțină.”
În ceea ce privește ideea că industria K-pop și sistemele sale sunt inumane, RM a răspuns: „companiei mele [agenția BigHit Music a lui BTS] nu îi va plăcea prea mult acest răspuns pentru că sunt de acord într-o anumită măsură. Reporterii ar putea spune că acesta este un sistem teribil care distruge tinerii [stagiarii și vedetele K-pop], dar este și adevărat că acest sistem a contribuit la crearea acestei industrii speciale. […] În ceea ce privește contractele, plățile și educația, sistemul s-a îmbunătățit mult. Există, de asemenea, profesori și consilieri [pentru a ajuta starurile K-pop] în ziua de azi.”
RM a răspuns că „oamenii din Occident nu vor înțelege că adorarea tinereții, perfecționismul și suprasolicitarea care fac parte din unviersul K-pop sunt de fapt caracteristici ale culturii coreene în ansamblu”.
„Coreea este o țară care a fost invadată, exploatată și împărțită în două. Era o țară care nu avea nimic în urmă cu 70 de ani. În zilele noastre, întreaga lume se uită la Coreea. Cum crezi că a fost posibil? Pentru că oamenii muncesc din greu pentru a se îmbunătăți.”
„Franța și Marea Britanie au colonizat alte țări de secole, apoi spuneți-mi: „Doamne, coreenii vă puneți atât de multă presiune, viața în Coreea pare atât de stresantă”, a continuat el. “E adevărat. Așa am făcut lucrurile și face parte din ceea ce face K-pop-ul atât de atrăgător. Desigur, există părți întunecate, pentru că există efecte secundare la tot ceea ce se întâmplă prea repede și prea intens.”
RM a răspuns, de asemenea, că cea mai mare prejudecată față de K-pop este „că este prefabricat”.
Internaționalii coreeni, precum și fanii internaționali de BTS supranumiți ARMY au exprimat reacții pozitive față de opiniile lui RM, lăudându-l că a demontat criticile tipice la adresa K-pop.
Comments