Squid Game Sezonul 2: Secretele din spatele decorurilor, muzicii și imaginilor care dau viață jocului mortal

Trei minți creative din spatele serialului „Squid Game” de pe Netflix — directorul artistic Chae Kyoung-sun, compozitorul Jung Jae-il și directorul de imagine Kim Ji-yong — dezvăluie culisele procesului de creație, de la schimbări subtile în design până la decizii simbolice care amplifică tensiunea și drama. Iată cum au reușit acești artiști să ridice standardele pentru cel mai așteptat sezon din istoria Netflix.

Sezonul doi al „Squid Game” poartă o presiune imensă de a egala succesul predecesorului său, care a câștigat șase Premii Emmy în 2022, inclusiv pentru cea mai bună regie și cel mai bun actor principal.

Designul artistic

Chae, care a impresionat fanii din întreaga lume cu dormitorul iconic și scările roz labirintice din sezonul 1 — câștigând un premiu Emmy pentru design de producție remarcabil — a adăugat noi elemente vizuale, precum sistemul de vot O-X și luminile gigantice roșii și albastre O-X de pe podea în sezonul 2.

„Am experimentat și am trecut prin multe încercări pentru a mă asigura că vizualurile sezonului doi sunt la fel de impactante ca cele din primul sezon. Una dintre schimbările pe care le-am luat în considerare a fost culoarea treningurilor verzi ale participanților la joc.”

„Am considerat să facem treningurile de un albastru deschis. I-am arătat regizorului (Hwang Dong-hyuk), dar după ce s-a gândit, a spus: «Hai să rămânem la verde»,” a declarat Chae într-un interviu pentru The Korea Times, la o cafenea din Seul, recent.

Chae a explicat că ideea era inspirată de hainele purtate de profesorul Hong Du-kke din animația coreeană „Run Hani” din anii ’80.

„În cele din urmă, decizia de a nu schimba culoarea a fost cea potrivită. Am fi fost bombardați cu plângeri de la fani,” a adăugat ea, râzând.

Cea mai notabilă schimbare a decorului a fost transformarea dormitorului pentru a încorpora sistemul de vot O-X.

„Ne-am gândit cum să redăm vizual acest element. Regizorul a sugerat pictarea simbolurilor cu vopsea fluorescentă, dar am simțit că nu ar funcționa. Am propus să integrăm lumini. A trebuit să le instalăm la fața locului, iar echipamentele trebuiau mutate. Schema de culori pentru jocul O-X a fost decisă după discuții cu directorul de imagine,” a spus Chae.

Cinematografia

Kim, care s-a alăturat seriei în sezonul 2, a spus că este un mare fan al primului sezon și că a avut multă plăcere lucrând la acest proiect.

„Comparativ cu sezonul 1, personajul principal, Gi-hun, s-a schimbat. Este a doua oară când intră în arena jocului. Deoarece acest spațiu a devenit familiar pentru spectatori, am ajustat filmările pentru a se potrivi situației și poveștii personajului,” a explicat el, subliniind că s-a concentrat pe evoluția personajelor și pe conectarea poveștii prin simbolism vizual.

Vorbind despre scena vizuală de impact de la începutul sezonului 2, Kim a spus: „Spațiul în sine este interesant. Protagonistul, Gi-hun, care a supraviețuit jocului mortal din sezonul 1, trăiește încă într-un decor ce amintește de Squid Game. Camera de motel are o canapea roz și prosoape roz. Am încercat, de asemenea, să aducem elemente din arena jocului în lumea exterioară, contrastând luminile roșii și albastre.”

Unii spectatori au observat că robotul ucigaș Young-hee pare diferit în sezonul 2, comparativ cu primul sezon.

Cinematograful a explicat că robotul în sine nu s-a schimbat deloc, dar el a ales lentile specifice și a ajustat distanța camerei față de Young-hee pentru a o face să pară mai grotescă și mai tulburătoare pe ecran.

„Pentru a oferi o imersiune asemănătoare unui documentar, am folosit o tehnică de capturare a personajelor și evenimentelor de aproape, dar și cadre de sus pentru a afișa situația generală a jocului,” a spus Kim.

În special în scena jocului „mingle”, unde se aude melodia „Round and Round” și participanții sunt plasați pe un carusel masiv pentru a-și găsi parteneri pentru a scăpa de moarte, Kim a adoptat un stil complex de regie.

„Folosind cadre de deasupra, am reușit să surprindem contrastul — în timp ce jos era haos și carnagiu, văzut de sus, părea cu totul altceva. Este interesant cum perspectiva poate schimba atât de mult percepția,” a spus el.

Muzica

Jung, compozitorul de 42 de ani din spatele „Squid Game” și al filmului premiat „Parasite” al lui Bong Joon-ho, a dezvăluit că lista pieselor principale a fost stabilită de regizorul Hwang chiar înainte de începerea producției.

„Regizorul Hwang a decis cu mult timp înainte să folosească melodia pentru copii „Round and Round” într-o scenă de joc. Când am lucrat la acea piesă, am vrut să creez un contrast dramatic între melodia veselă a cântecului și scenele pline de trădare și tensiune din dramă,” a spus el. „Așa că am încercat o abordare nouă, încorporând sunete mecanice, pe care nu le folosesc de obicei. Intenția a fost să merg dincolo de utilizarea unui cântec familiar și să maximizez imersiunea.”

El și-a exprimat uimirea la vestea că „Round and Round” a câștigat atenție internațională, fiind remixată redată în cluburi.

„Este cu adevărat incredibil. Sunt surprins și recunoscător,” a spus el.

Sezonul 2 al „Squid Game” include muzică nouă adaptată noilor personaje și scene, precum și variații ale pieselor principale din sezonul 1. Menționând piese precum „To You” de Shin Hae-chul și „Nessun Dorma” de Puccini, Jung a adaptat muzica pentru a exprima că „căldura poate fi simțită chiar și în mijlocul tragediei.”

El a adăugat că acest proiect a devenit un punct de reper în cariera sa muzicală.

„Datorită „Squid Game”, am avut multe oportunități. Am concertat în străinătate și am primit oferte pentru diverse proiecte,” a spus el. „În special, am semnat un contract cu casa de discuri Decca din Londra, care îmi permite să lucrez la muzică solo.”

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *