A fost dezvăluită o scrisoare a părinților membrelor trupei New Jeans ce vorbește despre Hybe

În mijlocul conflictului dintre Hybe și agenția lor Ador, care este casa de discuri a trupei New Jeans, Ilgan Sports a dezvăluit un e-mail trimis de Min Hee Jin în data de 3 aprilie către Hybe și agenția sa Belift Lab. În e-mail, Min Hee Jin a trimis o scrisoare pe care a primit-o de la părinții membrelor New Jeans pe 31 martie, în care vorbesc despre asemănările dintre trupa feminină Belift Lab Illit cu New Jeans, comportamentul președintelui Hybe, Bang Si Hyuk față de New Jeans și multe altele.

New Jeans

În continuare vă prezentăm e-mailul trimis de părinții membrilor trupei New Jeans:

„În calitate de părinți și tutori legali ai lui Kim Minji, Hanni Pham, Kang Haerin, Marsh Danielle și Lee Hyein (NewJeans), transmitem următoarea declarație către directorul executiv al ADOR, Min Heeji, la 31 martie 2024.

Ne exprimăm profunda îngrijorare cu privire la controversa care a apărut cu multe asemănări de concept (fotografii, videoclipuri), stil, coregrafie etc. între NewJeans și un grup care a debutat sub o altă marcă HYBE (denumit în continuare „000”).

Aceste asemănări par a fi rezultatul unei imitații intenționate din partea HYBE / BELIFT LAB. Ceea ce se arată în seria de fotografii conceptuale, stilizare, regie de videoclipuri, coregrafie și conținut produs intern, împreună cu angajarea personalului din perioada de debut a NewJeans, care a lucrat exclusiv cu NewJeans, fără experiență anterioară cu alți idoli, face dificilă negarea intenționalității din spatele acestor acțiuni.

Conținutul similar cu NewJeans a fost deja produs în masă, iar suspiciuni precum copierea și plagierea NewJeans au circulat pe scară largă. Este profund regretabil faptul că o altă casă de discuri din cadrul aceleiași companii-mamă ar putea planifica o echipă care să amintească în mod intenționat de epoca de debut a lui NewJeans la doar un an și opt luni de la debutul lui NewJeans.

Mai mult decât orice, punem la îndoială raționamentul din spatele unei astfel de planificări iraționale în cadrul aceleiași companii, deși este de bun simț ca echipe cu caracteristici diferite să vizeze piețe diferite, mai ales atunci când debutul nu este la mare distanță. Înțelegem că ADOR nu a fost implicat sau cooperant în acest proces.

Solicităm ca HYBE / BELIFT LAB să își clarifice intențiile din spatele acestor planuri care au fost făcute în mod arbitrar.

În plus, comercializarea unei noi echipe într-un mod care să atragă în mod viclean comparații cu NewJeans ridică o problemă și mai mare. Și-a dat permisiunea ADOR pentru a folosi o coregrafie cu mișcări identice?

Dacă aceste situații vor continua, acest lucru va afecta fără îndoială reputația și valoarea mărcii NewJeans.

Pe măsură ce publicul critică și respinge asemănările dintre cele două echipe și se creează diverse controverse și comparații inutile, membrii se confruntă cu o suferință psihică severă în acest proces în care realizările de până acum ale NewJeans pot fi afectate. Nu numai membrii, ci și familiile lor simt o oboseală severă din cauza faptului că 000 sunt menționați împreună în aproape toate articolele despre NewJeans și pe rețelele de socializare și chiar se simt neputincioși că nu pot opri acest lucru. Suntem supărați și răniți de faptul că NewJeans este folosit în analize comparative inutile și este dureros.

În videoclipul TikTok care a stârnit controverse de plagiat pentru că 000 nu a creditat un coregraf străin, un comentariu care a primit nenumărate like-uri a declarat în mod surprinzător: „Am crezut că sunt NewJeans”. Videoclipul respectiv are un număr mare de vizualizări. Este posibil ca cineva să vadă videoclipul și să înțeleagă greșit că este vina NewJeans.

Chiar și în cadrul videoclipurilor [produse intern] de 000, a existat conținut care ar putea fi folosit ca bârfă. Am considerat că anumite referințe din videoclipurile produse intern de 000 de către BELIFT LAB erau foarte nepotrivite. Așa cum ne-am temut, au fost produse bârfe relevante și am descoperit conținuturi care ironizau NewJeans pe o comunitate online. Este foarte regretabil că acest conținut nu a fost filtrat, deși a fost produs și editat în întregime de echipa de producție internă a HYBE.

Au BELIFT LAB / HYBE vreo intenție de a proteja valoarea mărcii NewJeans și a fiecărui membru al acesteia?

Motivul pentru care nu a fost tratată ca o preocupare majoră este că situațiile absurde au avut loc frecvent. Ne întrebăm de ce Bang Si Hyuk, președintele HYBE, i-a ignorat pe membrii NewJeans și salutul lor ori de câte ori i-a întâlnit în companie.

Chiar dacă el nu știa că erau membri NewJeans, ar trebui să fie o politețe de bază să răspundă cuiva care oferă un salut. Este atât de dificil să schimbăm salutări în cadrul companiei? După ce am auzit de mai multe cazuri în care au așteptat în lift pentru că era jenant să fie ignorați, observând că [Bang Si Hyuk] se prefăceau că nu-i văd și simțind că sunt evitați intenționat, am fost surprinși de această situație copilăroasă și incredibilă ca părinți și am rămas fără cuvinte, deoarece nu aveam ce să le spunem copiilor noștri. Acești membri sunt doar de vârsta gimnaziului și liceului.

Acesta nu este singurul tratament pe care nu-l putem înțelege. În trecut, membrele NewJeans au semnat ca stagiari SOURCE MUSIC după ce au auzit oferta și promisiunea de a fi primul grup de fete al HYBE, iar apoi au fost nevoite să aștepte orbește, fără să audă nicio explicație din partea SOURCE MUSIC, în timp ce proiectul a fost amânat. Între timp, am auzit vești că 000 au semnat contracte. În cele din urmă, spre deosebire de ceea ce s-a promis în momentul semnării [contractelor], o altă echipă a debutat ca primul grup de fete [al HYBE].

Promisiunea nerespectată ca NewJeans să fie primul grup de fete din cadrul HYBE, precum și așteptarea nesfârșită și neglijența de care au avut parte membrele NewJeans când erau stagiarii SOURCE MUSIC sunt coșmaruri de neuitat.
Din cauza procesului dificil experimentat la SOURCE MUSIC, a existat o membră care s-a gândit să renunțe la debut.

Problema continuă a plagiatului care zguduie în prezent diverse comunități de fani și rețelele de socializare sunt rezultatul tratamentului nedrept și al lipsei de comunicare transparentă al HYBE și credem că acesta este doar începutul.

Ne opunem utilizării NewJeans ca strategie pentru a atrage în mod deliberat atenția doar atunci când HYBE are nevoie, sub motivul că aparține unei sub-etichete HYBE, și ne exprimăm regretul față de metodele de promovare ale HYBE / BELIFT LAB, care au fost realizate în mod arbitrar, fără cerere sau consultare, deși nu a existat nicio implicare sau acord prealabil cu ADOR, și solicităm măsuri corective.

Având în vedere problemele care s-au întâmplat din trecut până în prezent, inclusiv conținutul pe care nu l-am putut include în acest e-mail, noi, în calitate de reprezentanți legali ai NewJeans, credem că va fi dificil să restabilim încrederea noastră distrusă în HYBE.

A devenit clar, prin diverse incidente, că HYBE nu respectă NewJeans, ceea ce ne îngrijorează cu privire la modul în care HYBE va exploata NewJeans în viitor și ce va imita în continuare.

Cu inimile îndurerate, solicităm în mod oficial ca directorul executiv al ADOR, Min Hee Ji, care se ocupă de contractele de management ale NewJeans, să ia măsuri pentru a bloca activitățile de încălcare a drepturilor NewJeans de către HYBE / BELIFT LAB și pentru a proteja valoarea mărcii lor.

În conformitate cu contractele exclusive semnate la 21 aprilie 2022, ADOR se angajează să furnizeze cu fidelitate servicii de management, astfel încât talentele și calitățile NewJeans să poată fi maximizate și să depună toate eforturile pentru a se asigura că profiturile sunt maximizate, promovând astfel beneficiile reciproce. Solicităm cu insistență ca ADOR să ia cele mai bune măsuri posibile pentru a eradica disputele de plagiat în curs de desfășurare cauzate de HYBE și activitățile de marketing care exploatează [aceste dispute].

În plus, sperăm că veți ilumina HYBE pentru a proteja valoarea pe care NewJeans o posedă și pentru a permite realizarea potențialului acestora prin încurajarea etichetelor individuale de a crea conținuturi diverse pe baza propriilor idei noi și nu prin metode neetice de furt și promovare a conținutului existent, inovând astfel industria muzicală.

În urma succesului NewJeans care a schimbat tendințele K-pop în măsura în care a fost inventat termenul „NewJeans masculin” datorită imitării frecvente, transmitem condamnarea noastră fermă pentru respectarea de către HYBE a acestei tendințe în forma sa cea mai severă, fără nicio considerație pentru protecția originalității.

În calitate de lider al industriei K-pop, HYBE ar trebui să ofere un mediu sensibil și sănătos pentru artiștii etichetelor sale.

Cerem un protest ferm împotriva HYBE pentru problemele menționate și așteptăm răspunsul și măsurile corective ale acesteia.

31 martie 2024
Reprezentanții legali ai NewJeans”.

Belift Lab Illit

Articol realizat de Lucia Hyun. Sursa: soompi.com

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *