Profesorii părăsesc în număr tot mai mare Gangnam și Seocho, districtele reprezentative pentru educație specială.
Incidentele recente, cum ar fi moartea unui profesor de la școala elementară Seoi din Seocho-gu, Seul, din cauza abuzului de putere din partea părinților, au stârnit îngrijorări. În mod similar, părinții din zona Gangnam sunt, de asemenea, acuzați fiindcă au așteptări mult prea ridicate pentru performanțele academice ale copiilor săi, precum și pentru tendința de a face plângeri excesive.
Potrivit comunității educaționale, această tendință a profesorilor de a evita să muncească în Gangnam și Seocho s-a intensificat în ultimii ani.
Începând cu 1 martie 2020, un total de 438 de profesori de la școlile elementare s-au transferat din Gangnam și Seocho-gu în alte districte, în timp ce 398 de profesori de prin alte zone s-au mutat acolo.
În 2021, 441 de profesori au părăsit Gangnam și Seocho-gu, iar 421 de profesori din alte districte s-au mutat acolo. În 2022, 346 de profesori au părăsit Gangnam și Seocho-gu, iar 298 de profesori din alte zone s-au mutat acolo.
Situația a devenit atât e gravă încât mai mulți sunt profesorii care pleacă în alte districte decât aceia care vin să-i înlocuiască.
Pentru a rezolva acest lucru, Biroul Metropolitan de Educație din Seul a făcut modificări în politica de transfer. În loc să se transfere după ce au lucrat cinci ani sau mai mult, profesorii din Biroul de Educație Gangnam Seocho trebuie acum să lucreze timp de zece sau mai mulți ani înainte de a se transfera la un alt birou de sprijin educațional, începând cu 1 martie 2023.
Problema plecării profesorilor s-a sesizat cu adevărat în 2018, când numărul de profesori care se transferau din Gangnam și Seocho a depășit, pentru prima dată, numărul de profesori sosiți. Pentru a păstra profesorii, Biroul Metropolitan de Educație din Seul le-a permis profesorilor din școlile elementare din Biroul de Educație Gangnam și Seocho să rămână, dacă aceștia își asumau roluri de conducere, precum șefi de catedră. Cu toate acestea, respectiva măsură nu s-a dovedit suficientă pentru a reduce refluxul de cadre didactice.
Un profesor al unei școli elementare din Seul a descris situația, afirmând: „Există o atmosferă larg răspândită de evitare a Gangnamnului. Aceasta se datorează faptului că Gangnam este renumit pentru nivelul ridicat de plângeri din partea părinților. Deci, (profesorii) pot cunoaște ambianța școlii chiar și fără a preda acolo.” Unii profesori chiar au sugerat homeschoolingul ca o alternativă, din cauza gravității plângerilor.
Oficialii din domeniul educației subliniază că nu doar Gangnam și Seocho se confruntă cu aceste dificultăți, ci și zonele în care pasiunea părinților pentru educație este puternică, aceștia tinzând să fie excesiv de exigenți.
Într-un tweet, un profesor al unei școli elementare a exprimat: „Dacă este numit un nou profesor în Seul, este aproape garantat că va fi repartizat în Gangnam. Se întâmplă acest lucru fiindcă Gangnam este o regiune pe care profesorii o evită în mod activ. Aceștia vor să îi evite pe elevii din Gangnam și pe părinții acestora.”
Ce părere aveți despre situația actuală cu care se confruntă profesorii din Coreea de Sud?
Facebook Comments