Regizorul „Squid Game” reflectă asupra finalului dulce-amărui al unei călătorii de șase ani

După șase ani de muncă intensă și trei sezoane care au captivat o lume întreagă, „Squid Game” își ia rămas-bun cu un final care a împărțit fanii în două tabere. Regizorul Hwang Dong-hyuk vorbește deschis despre presiunea uriașă, schimbarea planurilor inițiale și mesajul profund din spatele deznodământului emoționant. Ce simbolizează copilul care rămâne singur în viață? De ce Gi-hun nu e erou, ci doar un om înfrânt? Și ce spune totul despre lumea în care trăim?

Hwang Dong-hyuk dezvăluie că finalul controversat nu a făcut parte din viziunea originală

Acest articol conține spoilere pentru sezonul 3 din „Squid Game”.

După ce a investit ceea ce el numește „un efort care i-a secătuit viața” în seria „Squid Game” pe parcursul a trei sezoane, regizorul Hwang Dong-hyuk a mărturisit că simte un amestec complex de ușurare și pierdere odată cu încheierea acestui proiect.

„Sincer, lucrez la acest proiect de șase ani. De când am început să scriu, acest singur proiect mi-a consumat o parte semnificativă din viață – mi-a adus un succes și o glorie inimaginabile, dar și multe greutăți. Cred că această perioadă va rămâne multă vreme în memoria mea”, a spus el într-un interviu pentru The Korea Times, acordat recent într-o cafenea din Seul.

„Când mă gândesc dacă voi mai primi vreodată atâta atenție și iubire, simt acum o emoție dulce-amară că proiectul chiar s-a încheiat. Dar, în același timp, a fost un proiect care a purtat cu el o presiune enormă, din cauza atenției și așteptărilor globale. Așa că gândul că l-am terminat în sfârșit îmi aduce și un sentiment de ușurare și liniște.”

Sezonul 3 din „Squid Game” a fost lansat vineri, încheind saga începută în 2021 și continuată cu sezonul 2 în 2024. Capitolul final îl urmărește pe Gi-hun (interpretat de Lee Jung-jae), care reintră în jocul mortal cu o misiune proprie; pe Front Man (Lee Byung-hun), maestrul păpușar care a infiltrat jocul ascunzându-și identitatea; și dezvăluie soarta finală a supraviețuitorilor rămași.

Serialul a urcat direct pe primul loc în clasamentul global Netflix pentru seriale TV în ziua lansării, conform datelor FlixPatrol. A ocupat prima poziție în toate cele 93 de țări în care este disponibil.

Schimbare de planuri

Cu toate că a avut un debut record, reacțiile față de finalul controversat al sezonului au fost puternic împărțite. Hwang a spus că se aștepta la această polarizare.

„Pentru sezonul 1 nu exista nicio așteptare. A fost șocant, proaspăt. Dar pentru sezoanele 2 și 3, existau deja așteptări, și fiecare are altceva ce își dorește de la serial. Unii așteaptă adrenalină din jocuri, alții mesaje sociale. Tocmai pentru că așteptările sunt diferite, mă așteptam să apară reacții diverse – unii se vor simți satisfăcuți, alții dezamăgiți, indiferent de ce aș fi ales să arăt.”

Un punct-cheie de controversă a fost răsturnarea de situație de la final, în care toți participanții la joc mor, rămânând în viață doar un bebeluș. Hwang a dezvăluit că acesta nu a fost planul său inițial.

„Inițial, luasem vag în considerare o poveste în care Gi-hun ar fi supraviețuit alături de câțiva alți concurenți și ar fi mers să își întâlnească fiica în SUA. Dar m-am întrebat ce poveste vreau cu adevărat să spun prin acest proiect și am simțit că parcursul lui Gi-hun trebuie să se încheie aici.”

„Pentru că, în esență, acest proiect este despre lumea în care trăim. Inegalitatea economică s-a agravat de când am făcut sezonul 1, viața oamenilor obișnuiți a devenit mai grea, iar războaiele par fără sfârșit. Și totuși, oamenii par să nu aibă voința sau capacitatea de a schimba ceva. Simt că vine un viitor și mai sumbru, și am considerat că trebuie să spun această poveste – de aici a venit finalul actual.”

Bebelușul s-a născut în timpul ultimului sezon, devenind unul dintre cele mai discutate momente printre fani. În timp ce unii l-au criticat ca pe un simplu artificiu narativ, alții au lăudat încărcătura emoțională pe care o aduce.

Hwang a precizat că bebelușul a fost, de fapt, central în viziunea sa atunci când a conceput sezoanele 2 și 3.

„Tinerii de azi par să trăiască cu o resemnare profundă, convinși că nu îi așteaptă niciun viitor luminos. Cum ar arăta o lume în care viitoarele generații și-au pierdut speranța? Așa că mă gândesc la acel copil ca la viitorul nostru. Cred că avem datoria să lăsăm ceva care să nu fie mai rău decât ce am avut.”

„Prin eforturile, conflictele și sacrificiile făcute pentru a proteja acel copil, am vrut să transmit un mesaj. Și asta era posibil doar dacă bebelușul se afla în joc. Copilul este un simbol al viitoarei generații, sau al conștiinței.”

Nu un erou, ci un om

Potrivit regizorului, „Squid Game” nu este povestea unui erou care salvează lumea. A vrut, în schimb, să arate un om obișnuit, care simbolizează fragilitatea umană.

„A intrat ca un erou, dar în final a eșuat în a deveni unul. Am vrut să arăt imaginea unui om obișnuit care, copleșit de vină, ajunge să dea vina pe altcineva pentru suferința lui. Abia după ce îl omoară pe Dae-ho își dă seama că aceasta a fost doar o nouă expresie a propriei sale vine. E naiv și slab, dar printr-un astfel de personaj am vrut să arăt cum se ridică din nou și se sacrifică, în cele din urmă, pentru copil.”

Hwang a menționat că această operă reflectă fidel propria sa viață, iar multe persoane din jurul lui i-au spus că Gi-hun le amintește de el.

„Personajele au pornit, de fapt, din istoria familiei mele și din propriile mele experiențe,” a spus regizorul, recunoscând că acest lucru îl împiedică uneori să-și privească obiectiv munca.

„Am pus cu adevărat toată inima și sufletul în fiecare moment, fără să mă opresc, așa că simt că am făcut tot ce am putut, la capacitatea mea maximă.”

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România unde mii de fani ai acestei culturi vorbesc despre K-POP, K-Drama, cultura coreană și asiatică. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *