De la ritmurile electrizante ale BTS și BLACKPINK care domină scenele mondiale, până la explozia de arome coreene precum kimchi și Buldak Ramen, cultura sud-coreeană continuă să cucerească inimile oamenilor de pe toate continentele. Un nou raport guvernamental dezvăluie cum K-pop-ul strălucește în Asia și Europa, în timp ce fenomenul K-food devine tot mai apreciat în America de Nord. Hai să descoperim împreună cum valul „hallyu” transformă cultura globală!
Muzica domină în Asia și Europa, în timp ce gastronomia înflorește în America de Nord
BTS, BLACKPINK și NewJeans fac senzație pe rețelele sociale în scena K-pop, în timp ce kimchi, „mukbang” (emisiuni în care gazdele consumă cantități mari de mâncare) și Buldak Ramen conduc conversația globală despre bucătăria coreeană.
Aceste tendințe reflectă influența în continuă creștere a „hallyu” sau a valului coreean, K-pop-ul continuând să domine Asia, Europa și America de Sud, în timp ce mâncarea coreeană câștigă popularitate în America de Nord și Africa, conform unui nou raport guvernamental.
Ministerul Culturii, Sportului și Turismului (MCST) și Agenția Coreeană de Informare Culturală (KCISA) au publicat marți Raportul de analiză a tendințelor globale ale valului coreean pentru 2024. Raportul a colectat aproximativ 680.000 de materiale legate de valul coreean din articole media străine și postări pe rețelele sociale, acoperind perioada octombrie 2023 – septembrie 2024.
Realizat în colaborare cu cele 35 de Centre Culturale Coreene din 30 de țări, studiul s-a bazat pe 7.640 de articole din peste 470 de publicații internaționale și 675.762 de postări de pe platforme sociale precum YouTube și X (fostul Twitter).
Raportul a arătat că articolele despre valul coreean au fost cel mai des scrise în Asia (50,6%), urmate de Europa (27,5%) și America de Nord (13,6%).
La nivel de țări, India, Statele Unite, Thailanda și Turcia au avut cea mai intensă acoperire mediatică a fenomenului hallyu. K-pop-ul a fost subiectul principal în India, Thailanda și Filipine, în timp ce K-food a fost foarte prezent în Nigeria, SUA și Marea Britanie. K-dramele au fost foarte populare în Turcia, datorită remake-ului turcesc „Bahar” al dramei coreene „Doctor Cha” (2023), în timp ce filmele coreene au fost amplu acoperite în China.
Cele mai frecvente cuvinte-cheie pentru K-pop în articole și pe rețelele sociale au fost „BTS”, „BLACKPINK”, „NewJeans” și membrii BTS „Jung Kook” și „Jin”. Pentru K-food, termenii principali au fost „kimchi”, „soju”, „chicken”, „bibimbap” și „Buldak Ramen”. În ceea ce privește filmele coreene, cuvintele-cheie au inclus „Parasite” (2019) și „Exhuma” (2024), alături de regizorul Bong Joon-ho și regretatul actor Lee Sun-kyun. Cele mai populare cuvinte-cheie pentru K-drame au fost „Squid Game”, „Queen of Tears” și „Doctor Cha”.

În ultimul trimestru din 2023, înrolarea militară a membrilor BTS a fost cel mai discutat subiect despre K-pop. În primul trimestru din 2024, turneele globale ale starurilor K-pop au făcut primele pagini. Controversa legată de HYBE și fosta CEO Ador, Min Hee-jin, producătoarea NewJeans, a fost un punct fierbinte în al doilea trimestru, urmată de rolul lui Jin din BTS ca purtător al torței la Jocurile Olimpice de la Paris 2024, în trimestrul al treilea.
Deși K-pop a fost principalul punct de interes pe majoritatea continentelor, America de Nord a arătat un interes crescut pentru K-food.
Mass-media internațională a manifestat un interes deosebit pentru kimchi, relatând frecvent despre beneficiile sale pentru sănătate și despre Ziua Kimchi, sărbătorită pe 22 noiembrie. Interesant este că mukbang a fost menționat constant în fiecare trimestru.
Filmele și dramele coreene au primit, de asemenea, atenție semnificativă. În special, producțiile precum „Exhuma”, „Veteran 2” (2024), „The Roundup: Punishment” (2024), „Concrete Utopia” (2023), precum și sezoanele noi din „Squid Game”, „Queen of Tears” și „Lovely Runner” au atras atenția pe diverse continente.
Chae Su-hee, directorul Biroului de Relații Publice Globale din cadrul MCST, a subliniat importanța colectării unor volume mari de date despre hallyu și capacitatea ministerului de a analiza conținutul media global.
„Ne vom strădui să oferim materiale de analiză diverse, la momentul oportun, care să contribuie la stabilirea unor strategii de politică și de afaceri personalizate pentru valul coreean, adaptate fiecărei țări și fiecărui continent”, a declarat Chae.
Facebook Comments