Limba coreeană poate fi poarta către noi oportunități

Cunoașterea unei limbi străine poate deschide numeroase oportunități, inclusiv locuri de muncă sau educație superioară în alte țări. Potrivit lui Lee Hai-young, președinta Fundației King Sejong Institute (KSIF), în timp ce engleza a fost mult timp o limbă cheie care oferă acces la mai multe oportunități, coreeana devine acum ca o limbă importantă cu un potențial similar. Ea vede experiența de învățare la Institutul King Sejong ca pe o rampă de lansare pentru noi oportunități.

„Speranța mea este ca studiul limbii coreene la Institutul King Sejong să servească drept pașaport pentru studenți, deschizând ușile către noi vise și chiar vieți”, a declarat Lee în timpul unui interviu acordat The Korea Times la un hotel din districtul Jung, Seul, pe 9 august. „Dorința mea este să pun acest pașaport în mâinile cât mai multor cursanți”.

De la înființarea sa în 2012 în cadrul Ministerului Culturii, Sportului și Turismului, Fundația Institutului King Sejong (KSIF) s-a dedicat promovării limbii și culturii coreene. Prin gestionarea și sprijinirea unei rețele de Institute King Sejong, care a început în 2007, fundația a transformat aceste centre în porți de acces care oferă studenților din întreaga lume nu numai competențe lingvistice, ci și oportunități personale și profesionale valoroase.

Lee, profesor pionier în domeniul educației în limba coreeană la Universitatea Ewha Womans, și-a început mandatul de trei ani ca al treilea președinte al KSIF în septembrie 2021. În timpul mandatului său, Lee a observat o schimbare semnificativă în modul în care studenții abordează învățarea limbii coreene.

„Examinând studenții care aleg să învețe limba coreeană, am văzut că nu o învățau doar ca pe un hobby… Inițial, s-ar putea să fi fost atrași de coreeană din cauza fenomenului hallyu. Dar, în cele din urmă, majoritatea obiectivelor lor se transformă în utilizarea limbii coreene ca o piatră de temelie pentru următoarea etapă a vieții lor. Interesul stârnit de hallyu devine un instrument de realizare individuală și, în același timp, o forță motrice pentru creșterea industriilor locale”, a explicat Lee.

„Acesta este motivul pentru care cel mai mare obiectiv al meu și sursa mea de mândrie în timpul mandatului meu este de a transforma institutele noastre în locuri în care studenții de limbă coreeană nou înscriși, inspirați de hallyu, își pot imagina următorii pași, fie că înseamnă să studieze în străinătate sau să își asigure un loc de muncă într-o companie coreeană.”

Lee a subliniat, de asemenea, că promovarea educației în limba coreeană ar putea contribui la soluționarea problemei declinului demografic din Coreea.

„Ne confruntăm cu un deficit de forță de muncă și, în mod ideal, am avea lucrători străini de înaltă calitate care să cunoască limba și cultura coreeană pentru a sprijini și a se adapta eficient. Cu toate acestea, realizarea acestei integrări prezintă provocări”, a declarat Lee. „De exemplu, în timp ce Uzbekistanul și Nepalul fac parte din sistemul de permise de angajare din Coreea, acestea nu includeau și institutele King Sejong, ceea ce a dus la o educație insuficientă în limba coreeană. Pentru a rezolva această problemă, am extins recent institutele noastre din Uzbekistan pentru a îmbunătăți formarea lingvistică a forței de muncă de acolo.”

Interes în continuă creștere

La 12 ani de la înființarea sa, KSIF a înregistrat o creștere spectaculoasă a numărului de studenți.

Atunci când primul Institut King Sejong a fost deschis în Mongolia în 2007, acesta avea un număr relativ mic de studenți, 740. Cu toate acestea, în urma înființării fundației pentru sprijin sistematic cinci ani mai târziu, numărul studenților a crescut la peste 216 000, reflectând un interes global în creștere pentru cultura coreeană și oportunitățile profesionale din Coreea.

Potrivit președintelui KSIF, numărul studenților aflați pe liste de așteptare a ajuns la aproximativ 15 000 din cauza numărului limitat de institute.

„Odată cu dorința tot mai mare de angajare în companiile coreene și în afacerile conexe, observăm o creștere anuală de 44% a numărului de studenți”, a declarat Lee. „Prin urmare, fundația noastră cercetează în mod activ unde să deschidă noi institute și explorează diverse metode pentru a ajunge la mai mulți studenți.”

În prezent, institutele King Sejong sunt situate în 256 de locații din 88 de țări. În iunie, rețeaua s-a extins prin introducerea a 18 noi institute în 15 țări, inclusiv Nepal și Cuba.

Lee a subliniat în special importanța noului institut din Cuba, menționând că țara din Caraibe, care a fost istoric mai mult aliniată Coreei de Nord decât Coreei de Sud, a stabilit relații diplomatice cu Seulul în februarie.

„Acest nou Institut Sejong ar putea marca prima realizare tangibilă de la începutul relațiilor noastre diplomatice. Anticipăm că acesta va extinde educația în limba coreeană și va servi drept centru de schimb cultural în America Latină, unde interesul pentru învățarea limbii coreene este ridicat”, a declarat ea.

În ciuda extinderii, numărul de institute este încă insuficient față de cerere. Pentru a aborda această lacună, Lee a introdus Metaverse King Sejong Institute.

„În 2022, am lansat o clasă online numită Metaverse King Sejong Institute. Spre deosebire de clasele tradiționale bazate pe video, care pot părea impersonale, această platformă oferă un sentiment de apartenență, permițând studenților să se implice în jocuri de rol și să interacționeze într-un spațiu virtual comun, simulând efectiv un mediu real de învățare a limbii coreene”, a explicat ea.

„Vedem rezultate promițătoare pe măsură ce Metaverse King Sejong Institute evoluează într-un lider pentru educația online imersivă în limba coreeană, satisfăcând mulți cursanți.”

Făcând o retrospectivă a mandatului său, Lee a subliniat în special lansarea King Sejong Institute Center France din Paris drept o realizare majoră.

În decembrie 2021, acest centru european a fost înființat pentru a sprijini efectiv 21 de institute din nouă țări europene. Lee a fost deosebit de mișcată de o prelegere ținută de scriitorul francez Jean-Marie Gustave Le Clézio, laureat al Premiului Nobel pentru Literatură în 2008, în timpul ceremoniei de deschidere a centrului, care a avut loc în noiembrie 2022.

„Scriitorul a remarcat la acea vreme: „Nu există nimic care să nu poată fi scris în Hangeul. Regele Sejong a creat caractere care pot transcede orice limbă din lume, făcând cititul și scrisul incredibil de ușor’. Am găsit aceste cuvinte profund emoționante”, și-a amintit ea.

„A fost minunat să văd un scriitor străin renumit apreciind valoarea limbii noastre, a fondatorului acesteia și a Institutului Regele Sejong. M-am simțit ca la începutul călătoriei institutului de a se extinde la nivel global.”

Pe măsură ce lumea începe să recunoască importanța limbii coreene, Lee a subliniat valoarea intrinsecă a învățării limbii coreene.

„Învățarea limbii coreene este un efort fantastic”, a spus Lee. „Este o limbă cu un prestigiu global în creștere și un instrument care poate duce la succes economic. Cu toate acestea, sper ca elevii să se mândrească și să se bucure de simplul fapt de a învăța limba coreeană, dincolo de a o vedea doar ca pe un mijloc de a obține ceva.”

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *