Când Blackpink și-a făcut debutul în vara anului 2016, trupa formată din patru membri a atras multă atenție pentru că era primul grup de fete al YG Entertainment în șapte ani de la debutul 2NE1.
Grupul, care a stabilit recorduri uimitoare, și-a sărbătorit cea de-a opta aniversare pe 8 august și a lansat filmul de concert Blackpink World Tour [Born Pink] în cinematografe pe 31 iulie.
Filmul aduce pe ecran concertul grupului de la Seul de anul trecut, un spectacol final al turneului lor mondial “Born Pink”, care a bătut toate recordurile. Grupul a călătorit în 34 de țări pentru 66 de concerte, pentru a cânta în fața a peste 1,8 milioane de fani.
Grupul a fost bine primit încă de la început, ajungând la succes cu albumul de debut Square One, care a fost lansat pe 8 august 2016. Cele două piese ale albumului, “Boombayah” și “Whistle”, s-au clasat pe locurile 1 și 2 în topul Billboard World Digital Songs, făcând din Blackpink primul grup de fete debutante care a reușit acest lucru cu piesele de debut.
Criticul de cultură pop Kim Do-heon a remarcat că Blackpink a schimbat modul în care artiștii K-pop sunt percepuți pe scena muzicală globală.
“În trecut, când grupurile K-pop își făceau loc pe piața muzicală globală, erau privite ca niște contestatari care încercau să concureze, dar Blackpink s-au ridicat de la început la nivelul reputației de adevărate super-staruri”, a spus el.
“Și-au creat o imagine la care aspiră mulți oameni, fiind pe picior de egalitate cu vedetele pop occidentale, ceea ce le face demne de remarcat.”
Blackpink au stabilit diverse recorduri de la debutul lor, cum ar fi cele mai multe vizualizări în primele 24 de ore de la lansarea unui cântec și cel mai rapid grup K-pop care depășește 100 de milioane de vizualizări pe YouTube, cu “Pink Venom” în 2022.
Videoclipul piesei “Pink Venom” a avut peste 90 de milioane de vizualizări în prima zi de la lansare și, cu 94,5 milioane de urmăritori, Blackpink este și cel mai urmărit act muzical de pe YouTube.
De asemenea, grupul a ajuns pe primul loc în clasamentul albumelor din Official Charts din Regatul Unit și Billboard din Statele Unite după lansarea celui de-al doilea album de studio, “Born Pink”, devenind primul grup de fete K-pop care reușește acest lucru.
De asemenea, Blackpink a ajuns recent la 13 miliarde de stream-uri pe Spotify și a fost cea mai difuzată trupă de fete din lume anul trecut, potrivit platformei de streaming.
Cele mai difuzate melodii ale lor – “How You Like That”, “Kill This Love”, “Pink Venom”, “Ddu-Du Ddu-Du” și “Shut Down” – au depășit 4 miliarde de stream-uri pe platformă.
Anul trecut au intrat din nou în istorie, fiind prima trupă asiatică care a fost cap de afiș la Coachella Valley Music and Arts Festival din SUA și prima trupă K-pop care a fost cap de afiș la festivalul britanic BST Hyde Park.
Kim spune că Blackpink au devenit mai mult decât un simplu grup K-pop. “Blackpink nu au lansat atât de multe albume sau single-uri în comparație cu alte grupuri K-pop. Cu toate acestea, ei au devenit un grup cu o influență enormă la nivel mondial.
“Cu imaginea lor unică și individualitatea fiecărui membru, precum și atitudinea lor încrezătoare reflectată în muzica lor, grupul a construit o carieră extrem de reușită, transcendând grupul muzical pentru a deveni propriul lor brand.”
Membrii au urmat, de asemenea, cariere solo, începând cu Jennie în 2018.
Jennie a devenit primul artist solo K-pop care a intrat în top 10 iTunes din SUA cu piesa sa de debut solo “Solo”. Rose și Lisa și-au făcut debutul solo în 2021 cu piesele “On The Ground” și, respectiv, “LaLisa”.
Rose a devenit primul artist care a ocupat primul loc în topul Billboard Global 200 atât cu un grup, cât și solo. Lisa a adunat 1 miliard de stream-uri pentru piesa “Money” de pe albumul ei de debut, în timp ce “LaLisa” i-a adus premiile pentru cel mai bun K-pop la MTV Video Music Awards și MTV Europe Music Awards în 2022.
Jisoo și-a lansat anul trecut primul album solo, “Me”, și a devenit prima artistă K-pop solo care a vândut peste un milion de copii ale unui album, prin vânzarea a 1,17 milioane de albume în prima săptămână de la lansare.
Anul trecut, membrii și-au reînnoit contractul de activități de grup cu agenția lor, dar s-au despărțit pentru a avea label-uri separate pentru actele lor solo.
Jennie a fost prima care și-a înființat propria marcă, Odd Atelier, în decembrie anul trecut. Lisa și Jisoo și-au înființat propriile label-uri, Lloud și, respectiv, Blissoo, în februarie anul acesta. Rose a semnat recent cu The Black Label, condus de producătorul Teddy.
Membrii continuă să facă furori cu proiectele lor în derulare. Lisa își va lansa noul single, “New Woman”, foarte curând, în timp ce Jisoo va juca în noul serial cu zombi Newtopia de la Coupang Play.
Facebook Comments