Exporturile de albume K-pop ating un nou record

Într-o eră în care vânzările albumelor fizice a scăzut drastic, având în vedere la accesul nelimitat la muzică din mediul online, industria k-pop continuă să uimească prin creștere susținută. Vânzările la export de albume K-pop se mențin într-o tendință ascendentă, atingând un nou maxim de 132,93 milioane de dolari în prima jumătate a anului 2023, potrivit Serviciului Vamal din Coreea, marți. Aceasta este o creștere de 17,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. 

Japonia a importat cele mai multe albume K-pop din ianuarie până în iunie anul acesta, însumând 48,52 milioane de dolari. SUA s-au clasat pe locul al doilea, cu importuri de 25,51 milioane dolari, depășind China, care a importat 22,64 milioane dolari. În urma au fost Germania, Taiwan, Hong Kong, Olanda, Canada, Marea Britanie și Franța. China și-a asigurat locul 2 în 2022, dar de această dată a fost detronată de SUA. Specialiștii din industrie cred că acesta este o dovadă a influenței în creștere a K-pop-ului în SUA – cea mai mare piață de muzică din lume, care a acumulat peste 15 miliarde de dolari în venituri anul trecut.

Trupa de băieți BTS, nominalizată la Grammy, a fost într-o pauză ca grup, deoarece unii dintre membrii săi și-au început serviciul militar obligatoriu, dar cei care nu și-au început încă serviciul au creat valuri în SUA cu lansările lor solo. Jimin, de exemplu, a devenit primul artist solo K-pop care a debutat pe locul 1 în topul principal al single-urilor Billboard cu piesa sa „Like Crazy”.

Alte vedete de mare profil, cum ar fi Stray Kids și Tomorrow X Together (TXT) au dominat și ele în topul principal al albumelor Billboard, TWICE și SEVENTEEN ocupand locul 2. Grupul de fete începători FIFTY FIFTY a făcut, de asemenea, istorie, plasând piesa „Cupid” în topul principal al single-urilor Billboard la doar 130 de zile după debut. Piesa a reușit de asemenea să rămână în top timp de 16 săptămâni la rând.

„BTS și BLACKPINK reprezentau K-pop pe piața nord-americană, dar astăzi, K-pop s-a poziționat ca un gen specific acolo”, a spus Choi Kwang-ho, secretarul general al Asociației de conținut muzical din Coreea (KMCA). KMCA a produs principalul instrument de urmărire a vânzărilor de albume din Coreea, Circle Chart.
Choi a continuat: „Înscrierea membrilor BTS pentru serviciul militar a alimentat preocupările (că popularitatea globală a K-pop-ului ar scădea), dar proiectele solo ale membrilor rămași și spectacolele grupurilor junior precum Stray Kids și SEVENTEEN au avut un succes remarcabil. succesul lui „Cupid” demonstrează, de asemenea, că K-pop-ul își poate crește cota pe piața de streaming, așa că aș spune că nu a atins încă apogeul.”

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *