Grupuri KPOP care au readus la modă stilul anilor 2000

Tendința Y2K se referă la modă, muzică și modele culturale care s-au dezvoltat la începutul anilor 2000, când a început revoluția tehnologiei. Într-o perioadă în care emisiunile radio aveau mai multă influență decât topurile muzicale, când blugii largi erau la modă și când genurile pop și hip-hop erau blocate într-o competiție acerbă pentru dominația globală atât în muzică cât și în modă. În lumea K-pop, generația Y2K a fost reprezentată de artiști precum Shinhwa, BoA, TVXQ, Wonder Girls, BIGBANG, Kara, Girls’ Generation și toți cei pe care îi cunoaștem astăzi ca fiind prima și a doua generație.

Începând cu a 3-a generație de KPOP, stilul muzicii, MV-urilor și chiar interacțiunea cu fanii a suferit o schimbare, dar astăzi cultura Y2K se întoarce și nu este vorba doar de moda pantalonilor sau de a purta jachete de piele, este vorba despre un set întreg de detalii care determină diferite grupuri să facă parte din generația Y2K în muzica de astăzi.

NEWJEANS

Cu un stil unic în rândul tuturor grupurilor de fete, NewJeans a debutat cu un concept care readuce moda de la începutul anilor 2000, când cultura pop era reprezentată de blugi largi, autocolante vintage și casete/CD-uri. Fetele prezintă toate acestea ca pe un concept elaborat de la lansarea piesei lor pre-debut „Attention” și l-au menținut odată cu lansarea primului lor mini album. Fără îndoială, fetele au început un nou val și astăzi sunt exemplul unui stil pe care începem să îl vedem recurent în multe grupuri de fete.

TNX

New Six își începe noul drum printr-un nou concept care ne amintește de grupurile kpop dinainte de Y2K și din anii 90, posibil ca un tribut adus a ceea ce a fost prima generație de idoli K-pop. Conceptul fotografic al grupului este cel care iese în evidență cel mai mult în afară de stiluri, readucând părul complet drept și negru, coafat cu jachete de piele și catifea, care conferă grupului un stil aparte încă de la debut.

TripleS

Acest fantastic grup de fete a atras atenția pentru numărul de membri și diferitele sale divizii, amintind de începutul subunităților în kpop când grupuri mari precum Super Junior au început această tendință. TripleS a venit cu un stil colorat și tineresc care reprezintă orice adolescent al anilor 2009-2012 dar cu o aură modernă și actualizată, fiind unul dintre grupurile care au reușit să îmbine muzica și stilul tendințelor modei actuale și moda Y2K.

19

Grupul de 5 membri a renunțat la conceptul lor artistic pentru a ne lua prin surprindere cu „Save me Kill me” și conceptul lor de școală printr-o poveste care aduce o semnificație socială puternică în cultura coreeană și în lume. Dezvoltarea poveștii și conceptului său a început acum 3 ani, dar abia acum am văzut continuarea unui stil Y2K care readuce MV-uri cu o poveste, mesaj social și o temă controversată. Un stil MV care nu prea a fost văzut în mod recurent de la a doua generație în lumea kpop.

RED VELVET

Dramă, culori deschise și un stil care vă va aminti de emisiunile anilor 2007-2010. Red Velvet și-a asumat întotdeauna riscuri cu conceptele lor, dar cu „Birthday” și-au păstrat sunetul special și au reușit să-l combine cu Y2K. Cu părul prins în două cozi, fuste mini, trucuri magice și măști, ca într-un film cult, membrii par să promită că vor păstra acest stil pentru o vreme.


IKON


Spre deosebire de toate grupurile menționate mai sus, iKON s-a întors la începuturile lor cu sunetul și cultura hip-hop de la începutul anilor 2000 cu lansarea „Tantara”, un sunet care i-a reprezentat încă de la debut, când clasicul „Rhythm ta” a șocat publicul larg. Prospețimea stilului grupului, carisma relaxată și vibrațiile pop americane din ultima lor lansare „U”, plimbându-se între hip-hop-ul de la începutul anilor 2000 și pop-ul anilor 2010 sunt dovada că și-au reînnoit și redescoperit originea.

Desigur, multe alte grupuri precum BOYSNEXTDOOR și FIFTY FIFTY ar putea fi menționate în această listă. Ce alt grup kpop ai menționa?

SURSA

Pentru a nu rata noutățile din lumea K-Drama & K-POP, alătură-te grupului nostru de Facebook K Drama România sau abonează-te la canalul de YouTube unde vorbesc despre K-POP, K-Drama și cultura coreană. Ne puteți urmări și pe contul de Instagram sau Facebook.

Facebook Comments

About the author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *