Popularitatea K-pop-ului nu dă semne de scădere în Japonia, genul depășind pop-ul occidental într-un top muzical important din țara asiatică vecină. Nikkei, un cotidian japonez, a raportat că, în 2023, niciun cântec pop occidental nu a ocupat un loc în topul Billboard Japan Hot 100 – un indicator cheie al popularității muzicale în Japonia care combină vânzările fizice și datele de streaming.
Pop-ul occidental a reprezentat doar 0,3 la sută, rămânând în urma K-pop-ului, care a ocupat aproximativ 20 la sută. Aceasta marchează o transformare semnificativă față de 2008, când pop-ul occidental deținea o cotă de 29,8%.
Pe de altă parte, K-pop și-a accelerat prezența în mod constant în Japonia, de când a depășit pentru prima dată melodiile pop în topul menționat mai sus, în 2018. În acel an, K-pop a cuprins 14,2%, depășind pop-ul occidental cu aproape 6%.
De atunci, K-pop a înregistrat în mod constant poziții înalte în Japonia, a doua cea mai mare piață muzicală din lume, cu vânzări totale de 2,4 miliarde de dolari în 2022, potrivit Administrației pentru Comerț Internațional.
Analiza atribuie atracția K-pop încorporării versurilor în engleză și elemente pop.
„Multe melodii K-pop conțin elemente ale melodiilor pop originale, cum ar fi versuri în limba engleză”, a analizat Nikkei. „K-pop-ul a completat cererea de melodii pop”.
Ziarul a adăugat că, în timp ce K-pop-ul prosperă, J-pop-ul rămâne, de asemenea, influent, așa cum demonstrează popularitatea cântărețului japonez Ado și a duo-ului J-pop Yoasobi. Ado a domnit în topul Billboard Japan Hot 100 cu piesa „Show”, în timp ce Yoasobi a reușit aceeași performanță cu piesa „Idol”. Acesta din urmă a devenit un hit printr-un videoclip viral în care apar diverși cântăreți K-pop.
Puterea de neegalat a K-pop-ului este evidentă și în spectacolele live. All Japan Concert & Live Entertainment Promoters Conference (ACPC) – o asociație muzicală dedicată dezvoltării industriei muzicii live din Japonia – a dezvăluit recent că aproximativ 2,75 milioane de oameni au participat la concerte K-pop în Japonia anul trecut, între 1 ianuarie și 30 iunie. o creștere de aproximativ 12% față de cifra de 2,42 milioane din 2014 – și un maxim în ultimii 10 ani.
Creșterea notabilă a rezultat din creșterea numărului de concerte de amploare, a explicat ACPC. Vânzările de bilete pentru concertele K-pop din Japonia s-au ridicat la 35,2 miliarde de yeni (234 de milioane de dolari), reprezentând 14,8% din vânzările totale ale pieței de spectacole din Japonia.
Pentru casele de discuri K-pop, Japonia este una dintre opțiunile cele mai preferate pentru promotorii de turnee, deoarece oferă mai multe locații de scară largă, cum ar fi Tokyo Dome, care poate găzdui mai mult de 10.000 de spectatori. Situația din Coreea nu este chiar aceeași, cu doar câteva facilități rămase disponibile pentru a fi folosite pentru concerte mari.
Facebook Comments