Janice Lee, CEO al platformei Viu, vorbește despre modul în care platforma de streaming din Hong Kong abordează adaptarea serii precum K-drame pentru publicul asiatic. Thailanda, Indonezia, Malaezia și Filipine sunt piețele cu cea mai rapidă creștere în ceea ce privește potențialul de creștere și dimensiunea pieței. Adaptarea din Malaezia a lui W: Two Worlds (2023) și adaptarea The World of the Married (2022) din Filipine s-au clasat pe primul loc în topurile de spectatori. Reborn Rich (2022) este pregătit pentru un remake thailandez, iar Filipine va avea versiunea sa din What’s Wrong with Secretary Kim (2018). Refacerea din Hong Kong a Business Proposal (2022) a fost de asemenea bine primită.
Platforma de streaming Viu, cu sediul în Hong Kong, continuă să testeze piața, nu numai cu conținut original, ci și refaceri ale serialelor cu succes global adaptate pentru regiune, potrivit CEO-ului PCCW Media, Janice Lee.
„Învățăm din comportamentul publicului nostru și selectăm anumite titluri care credem că vor funcționa dacă le adaptăm la nivel local cu actori locali – nu doar reluând exact aceleași povești, ci adaptându-le pentru a fi mai relevante la nivel local”, spune ea.
Primele adaptări au inclus versiunea malaeziană din 2018 a seriei criminale nordice The Bridge și versiunea indoneziană a thriller-ului american pentru adolescenți Pretty Little Liars.
Mai recent, Viu s-a orientat spre remake-urile dramelor coreene.
„La început ne-am întrebat: „Dacă un titlu în forma sa originală coreeană avea deja succes pe Viu, oamenii l-ar viziona din nou dacă l-am produce într-o limbă locală?” Rezultatele arată că ne-am descurcat destul de bine”, spune Lee.
Adaptarea din Malaezia a lui W: Two Worlds (2023) și adaptarea The World of the Married (2022) din Filipine s-au clasat pe primul loc în topurile de spectatori. Reborn Rich (2022) este pregătit pentru un remake thailandez, iar Filipine va avea versiunea sa din What’s Wrong with Secretary Kim (2018). Refacerea din Hong Kong a Business Proposal (2022) a fost de asemenea bine primită.
Valul coreean a lovit Hong Kong-ul cu mult înainte ca Viu să fie lansat în 2015, TVB și ATV difuzând deja K-drame populare. Lee a văzut nevoia de a oferi spectatorilor cele mai recente drame de succes cât mai repede posibil, parțial pentru a îndepărta spectatorii de conținutul piratat.
„Așa că am început să oferim o variantă rapidă de subtitrare. Am vrut să scurtăm timpul dintre programul de emisie și lansarea pe Viu, uneori la doar 4 ore diferență”, spune ea. „Acest lucru este foarte important în Asia, pentru că dacă întârzii, oamenii nu te vor aprecia.”
Lee adaugă că aproximativ 80% dintre noii utilizatori ai Viu astăzi încă aleg conținutul coreean ca primul lor titlu de vizionat pe platformă.
„Evident, de-a lungul anilor, am văzut o explozie a conținutului coreean – conținut muzical și video – iar popularitatea este dincolo de Asia. Este aproape destul de mainstream acum. Am văzut cu siguranță această categorie extinzându-se”, spune ea.
Conform rezultatelor anuale publicate săptămâna trecută, veniturile Viu au crescut cu 27% față de anul trecut, până la 261 milioane USD în 2023, impulsionate de creșterea vânzărilor de abonamente și de publicitate. Viu a declarat că abonații săi care plătesc au crescut cu 10%, până la 13,4 milioane și că avea 62,4 milioane de utilizatori activi lunar la sfârșitul anului 2023.
Lee spune că Viu este conștientă de schimbarea gustului în rândul celor peste 60 de milioane de utilizatori activi din Asia de Sud-Est. „Istoric, Coreea este bine cunoscută pentru comediile romantice, dar cred că am depășit asta.”
Viu caută acum să se concentreze mai mult pe producerea propriului conținut. Viu Original Studio, înființat în 2021, plănuiește să lanseze în acest an aproximativ până la 25 de producții originale.
„Dezvoltarea IP-urilor originale durează mult mai mult, deoarece [implică] însămânțarea unei idei și scrierea scenariului pentru prima dată”, spune Lee.
Lee a menționat și potențialul conținutului nescenizat. „Emisiunile fără scenariu sunt încă mari. Running Man este încă unul dintre titlurile noastre de top și oamenilor le place, dar formatele mai noi precum EXchange, un reality show despre dating, s-au descurcat foarte bine.”
Lee spune că Viu va continua să investească masiv pe piața din Asia de Sud-Est. Platforma este disponibilă în prezent pe 16 piețe din Asia de Sud-Est, Orientul Mijlociu și Africa de Sud.
„Thailanda, Indonezia, Malaezia și Filipine sunt piețele cu cea mai rapidă creștere în ceea ce privește potențialul de creștere și dimensiunea pieței”, spune ea.
„Chiar dacă avem peste 60 de milioane de utilizatori activi și peste 13 milioane de abonați plătiți, încă zgâriem numai suprafața: numai Indonezia are [o populație de peste 250 de milioane]. Așa că ne concentrăm pe creșterea pătrunderii pe piețe și pe a aduce conținutul nostru în orașele mai mici.”
Viu nu are planuri imediate de a intra pe piața coreeană aglomerată. „Aș spune că sunt destui jucători în Coreea. Deci nu este în planul nostru, în acest moment”, spune Lee.
Viu va continua să consolideze parteneriatele cu companiile de producție coreene și să facă adaptări locale, numind-o o modalitate de a ajuta industria coreeană de IP să obțină succes de lungă durată.
„Cred că succesul IP nu constă doar în prima sa creație, ci și în crearea sa derivată pentru a-l populariza în alte limbi. Cred că asta ar ajuta industria în ansamblu”, spune Lee.
„Sperăm să putem avea acces la proiecte mai mari în Coreea.”
Facebook Comments