O listă lungă de drame coreene au fost lansate în 2022, dar în ciuda varietății de genuri și formate, unele tendințe s-au evidențiat. Anul a cunoscut un număr surprinzător de drame în sala de judecată, dar și un aflux binevenit de personaje neurodivergente, plus un număr remarcabil de roluri feminine puternice, multidimensionale, în care femeile au căutat dreptate, s-au răzbunat, s-au concentrat pe prietenie, și-au crescut familii și au excelat în cariera lor. Au existat și mai multe platforme de streaming pentru a viziona dramele. Mai mult de câteva k-drame au obținut popularitate internațională și au fost selectate pentru remake-uri în alte țări.
K-Drame Law & Order
Foarte multe scenarii k-drama s-au întâmplat în instanță anul acesta. De la melodrame la comedie, numeroasele drame cu profesioniști în drept au inclus Big Mouth, Again My Life, Extraordinary Attorney Woo, Juvenile Justice, Why Her, Law Cafe, One Dollar Lawyer, May It Please The Court, Reborn Rich, The Empire, Love In Contract, Bad Procuror și Blind. Am avut parte de avocați onorabili care ajută să se obțină dreptate și avocați corupți care îi ajutau pe cei bogați și puternici să scape de pedeapsă. Dramele au prezentat avocați răi și buni, judecători și procurori de ambele sexe, inclusiv Woo Young-woo, un avocat extraordinar, care câștigă cazuri invocând detalii ascunse și punând întrebări incomode.
Roluri demne de testul Bechdel
Femeile au fost omniprezente în k-drama în 2022. Atât de multe dintre selecțiile de roluri feminine puternice de anul acesta au trecut testul Bechdel, care necesită o operă de ficțiune care să prezinte cel puțin două personaje feminine care vorbesc între ele despre altceva decât un bărbat.
De la ticăloși la virtuoși, unele dintre acele roluri feminine solide au fost prezentate în Eve, Our Blues, Why Her, Extraordinary Attorney Woo, Curtain Call, Law Cafe, Shooting Stars, Pachinko, Jinxed at Love, Little Women, 39, Green Mother’s Club, Glitch, Curtain Call, Under The Queen’s Umbrella și Juvenile Justice.
Chiar și în cazul poveștilor de dragoste la locul de muncă, personaje precum protagonista feminină din Business Proposal, Our Beloved Summer, Today’s Webtoon, Shooting Stars, Love is for Suckers și Forecasting Love and Weather au fost femei competente în carieră care au acordat prioritate carierelor.
Prietenia feminină a fost punctul central al câtorva drame. 39 a explorat sprijinul oferit de prieteni în vremuri de tragedie, în timp ce Glitch abordează prietenia dintre două femei foarte diferite fac echipă pentru a urmări extratereștri. Personajele feminine din Green Mother’s Club și Little Women s-au trezit în situații periculoase care au testat puterea prieteniilor lor complicate.
Relații între persoane de același sex și probleme LGBTQ
A existat o schimbare subtilă în portretizările dramatice ale problemelor LGBTQ, cu câteva scenarii k-drame confruntându-se cu opinii tradițional conservatoare despre diversitatea de gen. Drama Boys Love Semantic Error a devenit un succes, provocând conversații constructive despre relațiile între persoane de același sex și făcând mai puțin probabil ca interpretarea unui personaj gay să amenințe cariera unui actor coreean.
Love In Contract a prezentat prietenia dintre o „soție” profesionistă, interpretată de Park Min-young, și cel mai simpatic prieten gay și coleg de cameră, interpretat de Kang Hyung-seok. Personajul lui Kang vrea să părăsească Coreea, unde este discriminat, dar este susținut cu căldură de atât de multe dintre personajele dramei încât este încurajat să rămână și să ajute la schimbarea atitudinii celor din jur.
Extraordinary Attorney Woo a prezentat un episod în care o femeie își recunoaște în mod deschis relația cu o altă femeie, iar unele dintre personajele principale ale dramei reacționează la recunoașterea ei cu un „Wow” aprobator.
Tema diversității de gen a fost, de asemenea, explorată într-o dramă istorică. Regina din epoca Joseon, interpretată de Kim Hye-soo, în Under The Queen’s Umbrella descoperă că unuia dintre fiii ei îi place în secret să poarte haine pentru femei. Ea nu numai că îl acceptă așa cum este, dar îl sprijină și se străduiește să-și păstreze secretul. Adevărul ar putea duce la condamnarea lui la moarte.
Sănătate mintală și neurodiversitate
K-dramele au explorat, de asemenea, subiectul neurodiversităţii. Extraordinary Attorney Woo nu a fost doar o dramă despre un avocat din spectrul autismului, dar drama a folosit cazuri judiciare pentru a explora alte tipuri de comportament neurodivergent și probleme de sănătate mintală.
Performanța lui Park Eun-bin a avocatului Woo Young-woo a stârnit discuții publice despre tulburarea spectrului autist și prejudecățile cu care s-ar putea confrunta indivizii neurodivergenți. În Coreea, drama a înregistrat evaluări de 17,5% la nivel național cu episodul final, făcând-o a șaptea cea mai bine cotată dramă din istoria televiziunii prin cablu coreene.
Jung Eun-hye, care are în viața reală sindromul Down, a primit un rol în drama Our Blues, interpretând-o pe sora mai mică a personajului lui Han Ji-min. Personajul lui Han este jenat de sora ei dar relația lor se îmbunătățește în cele din urmă când alte personaje se concentrează mai degrabă pe punctele forte ale surorii decât pe dizabilitatea ei. Publicul a răspuns pozitiv la portretizarea lui Jung, care a stârnit curiozitatea față de actriță și realizările ei din viața reală ca artistă.
Remake-uri și acces extins
În 2022, studiourile coreene au văzut mai multe solicitări de remake-uri internaționale. Flower of Evil a fost refăcută în India sub numele de Duranga, în timp ce Itaewon Class a generat un remake japonez. Business Proposal și Again My Life sunt programate să fie refăcute în India, în timp ce Start-Up a fost refăcută în Filipine. Refacerile planificate în limba engleză includ Crash Landing On You, Extraordinary Attorney Woo, W: Two Worlds, Hotel Del Luna, Vincenzo și Hometown Cha-cha-cha.
Câteva platforme de streaming majore din SUA au adăugat drame coreene la ofertele lor. Disney+ a lansat mai multe drame coreene la nivel global, unele în SUA pe Disney+ și altele în Europa pe Hulu. Paramount a oferit acces la k-drame prin Kocowa, AppleA a lansat Pachinko și Amazon nu numai că a preluat unele drame mai vechi, dar a difuzat drame recente precum May I Help You, Love in Contract și a produs propria serie Island. Netflix a continuat să investească în k-drame, alocând 462 de milioane de dolari pentru a produce conținut coreean în 2022.
The King’s Affection a devenit primul serial coreean care a câștigat un premiu la International Emmy Awards, în timp ce drama din 2021 Squid Game a continuat să strângă premii în 2022, câștigând șase dintre cele 14 categorii la care au fost nominalizate la Emmy. Aceste serii au contribuit la introducerea unui public și mai larg în lumea povestirilor inventive și actoria rafinată regăsite în dramele coreene.
Facebook Comments